17.10.2012

“Kendime bir otomobil çarpsın coşkusu…”


-Çaycı teyzeden çay isteyemiyorum.Üzülür gibi oluyorum.
Bunu söylediğimde etrafımdakilerin " ama onun işi bu!" tepkisinde gidip kendim de alamıyorum dolayısıyla çay içemiyorum,muzdaribim.
Ama çaycı teyze etrafı da temizleyip, süpürüp, bardakları da yıkayıp çay yapıp, çay dağıtıyor. O benden daha muzdarip.
Çaylarımı eve saklıyorum bundan.Hem böylelikle eve dönmenin bir anlamı bir önemi de oluyor...

Sabah yola çıkmanın da Tutunamayanlar tesellisi var,kıta değiştirmenin boğazdan geçiyorum'u.İki katlı otobüsle hem de.
Sonra iş-sayılar.Sayılar da sayılar.
Faturanızın da Allah cezasını versin irsaliyenizin de diyorum .Ve kdv'nin de bin türlü.
Bu kadar çok sayı ,bu kadar çok hesap benim başımı döndürüyor.Bu hesap kitap bana fazla .Çokça hesap ortada kitap da yok.Kitap olsa canım feda.
Bir de bu hesaplar sadece rakamlardan da değil.Bir avuç insanın saçma salak çıkar hesapları
(ne kadar da çok hesap dedim),ego hesapları.
Birbirinin arkasından konuşmalar.Benim aklım ermiyor ermesin.Neymiş böyle ortamlarda safa yatıp takip etmeliymişim insanları.
Herkesle aramı iyi tutmalıymışım da ne olup bittiğini anlamaya çalışmalı, insanlara ona göre davranmalıymışım.
Ben yapamam ki.Hesaplayıp planlayıp konuşamam ki.Hiç bir zaman yapamadım ki.Beni dışlamalarını ,beceremeyeceğimi anlamalarını bekliyorum.İstifa edilemeyen,kaçılamayan iş yapmışlar kovulmayı bekliyorum.Erdal bakkala dönüşmeden,Amin.

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Çok fena empati yaptım, bildiğin gibi değil. Bu seferki empatim destekli bi de. Ben de, nasıl demeli, bir parçası olamayacağım, olmak istemediğim küçük bir toplulukta iyi huylarımı koruma mücadelesi veriyorum. Herkese karşı iyi olmayı ısrarla denedim, sonuç: nankörlükle körüklenmiş öfke. Bir süre sonra hesapçı olmasa bile her şeye kızan lanet bir insana dönüşebilirsin!

Of, empati demişim ama sanırım kendimden öte geçemedim. Affola.

Mary Daisy Dinkle dedi ki...

en çok korkutuğumda şikayet ettiğim bu ortama alışmak ve gıcık olduğum o insanlara dönüşmek.Kendimi ,aklımı korumanın yollarını arıyorum.