13.06.2011




Tarihimin film izleme rekorunu 1 haftaya sığan 10 filmle kırmış bulunuyorum,
sadece benim katıldığım bi film festivalindeymişim gibi.
Bu hafta Dünya sinemaları arasında daldan dala atlama fırsatı da buldum.
Uzak doğu,Orta doğu,Balkanlar ve Avrupa sineması tabi türk filmleri ve hollywoodla birlikte.
Pazar günü Amelie tadında "Korkuyorum Anne".
Utanarak söylüyorum ki Reha Erdem'in izlediğim ilk filmi oldu.
Sonrasında "Beş Vakit","A Ay","Kosmos" filmlerini de izlenmek üzere listeye ekledim.
The life Of David Gale,Lemon Tree,Orphan,Donggam,Savrseni Krug,
Adam's Aebler,The Orfanato,Masumiyet ve my sassy girl (Yeopgijeogin geunyeo)
sırasıyla izlediğim diğer filmler.Çarşamba günü Leyla ile Mecnun'dan hemen sonra bi kez daha izlediğim
Uzak İhtimal'i de unutmayayım.Hepsinden ayrı ayrı bahsedip kafa ütülemiycem ama bazıları mutlaka izlenmesi gerekenlerden ve onlardan bahsedilmeli.
Onlardan biri,Savreni Krug (kusursuz çember)


Bosna savaşı,sırp kuşatması altındaki Saraybosna,
ailelerini kaybetmiş biri dilsiz iki çocuk ve onlarla yolu kesişen,
alkolik şairin hikayesi.
Savaştan kaçanlar,kaçmaya çalışanlar ve yokluk içinde sıkışmış insanların hikayesi.


 

Sonra Danimarka sinemasının bol ödüllü kara mizah örneği Adam's Aebler(adam'ın elmaları).Aynı zamanda İzlediğim ilk Danimarka filmi.
Filmi başlarda pek sevmediysem de çok değişik konusu ve süprizlerle dolu finali çok ama çok hoşuma gitti.Yer yer hüzünlü ama bi o kadar da komik.



Donggam ve Yeopgijeogin geunyeo filmleriyle de CHAN WOON PARK'tan sonra Uzak doğu sinemasının farklı bi yüzü ile de tanışmış oldum.Romantik,komik sevimli çekik gözlüler :]

Ve tabi Lemon Tree ve hala izlememiş olanlar varsa Masumiyet ve Uzak İhtimal de izlenmelidir.


 Hey, yine filmlerden bahsettim ya da bahsedemedim biliyorum ama film arası hayat gerçekten çok çekilmez.:|

8 yorum:

gölge dedi ki...

Uzak İhtimal filmini,çok uzun bir geçmişte konuşmuştuk.Demek ancak sıra geldi :) Reha Erdem filmleri iyidir.Kosmos'u özellikle tavsiye ederim. Replikler,kamera açıları mükemmeldir.Hiçbir şey için geç değildir :) Lemon Tree muhteşemdir. Kitabına hala sıra gelmedi.En kısa zamanda kitabını da okuyacağım. Orphan,sonunda hönk diye kaldığım filmlerdendi.Diğerlerini izlemedim ama listeye aldım.Danimarkanın kara mizahını severim. Sana tavsiye edebileceğim başka bir film,Cengiz Aytmatovun romanından Mavi Cennet.

Mary Daisy Dinkle dedi ki...

Uzak ihtimal'i ikinci kez izledim Özgür, evet konuşmuştuk ve Yanlış hatırlamıyosam Sen de yazı sözü vermiştin :)
Orphan beklediğimden de gerilimliydi sonunda ben de epey şaşırdım.İspanyol yapımı The Orfanato'yu tavsiye ederim bu arada Orphan'dan daha derinlikli ve daha gerilimli:]Ve Mavi Cennet listeye eklenmiştir.

Must. dedi ki...

Son dakika: Türkiye'de patlamış mısır ve cips stokları erimeye başladı. Üreticiler talepleri karşılayamıyor. [Reuters]

Kaygıyla izliyoruz seni (:

Mary Daisy Dinkle dedi ki...

(: film izlerken abur cubur yeme alışkanlığım yok çok şükür yoksa Allah muhafaza obez olup çıkabilir insan,üstelik elinde bi arşiv dolusu film de varsa(: çay stoklarını sömürüyo olabilirim ama [:

kedi. dedi ki...

çok film tavsiye eden biri değilim ama şimdi yine dayanamadım .)) six shooter 10 numara bi kara mizah. belki izlemişsindir oscar falan aldı.
kolay gelsin.)

Mary Daisy Dinkle dedi ki...

İzlememiştim.acil izlenmesi gerekenler listesine ekledim bu kez :)teşekkürler.:)

evvah dedi ki...

güpgüzel şeyler izlemişsin :) reha erdem fire vermemiş bir yönetmen beş vakiti listende ön sıralara almalısın,kozmos'da da sıradışı sinema tarzına fantastik bir atmosfer de ekleyerek benim açımdan kemale erdiğini söylemem lazım, bi de yeni başlayanlar için danimarka sineması diye bir öneride bulunayım, Christoffer Boe ve reconstruction
bi de just another love story :) benim saydıklarım ve ademin elmalarının bir ortak yönü var kii, kendisi çok sevgili oyuncumuz Nikolaj Lie Kaas!

Mary Daisy Dinkle dedi ki...

teşekkürler evvah önerilerini not almış bulunmaktayım.sonra Beş Vakit ve diğer Reha Erdem filmlerini de bu hafta bulup buluşturup izliycem inş.
O dediğin kişi kimdi hatırlamıyorum ama ben rahip rolündeki abiyi çok sevdim :]