29.05.2011



“öldürmek kesin konuşmaktır ama bir insanı tabanca ile öldürmek teorik olarak mümkün değildir.”
"biliyorum beni biraz kaba buluyorsun ama şiddete meyyalim vallahi dertten "
“yoksa mezarcıların emekli olurken küreklerini gömdüklerini mi düşünüyorsun?”
"hazırlayabildiğin kadar bomba hazırla, bulabildiğin kadar silah bul, edebildiğin kadar dua et; allah bizimledir oğlum
 
Musa Rami.

Cumartesi'den bu yana çok değerli bir film arşivinin küçük bi kısmını elimde bulunduruyorum.
Daha da iyisi diğer kısmının da listesinin elimde olması :)
Çok daha iyisi de izlemem gereken,not aldığım filmlerinde aralarında olması.
Bence define gibi bişey buldum diyebilirim.
Bu yüzden biraz heyecanlıyım.
Hepsini bi çırpıda izleyip bitirmemek için kendimi zor tutuyorum.
Ama zor da olsa ilaç niyetine her gün bi tane izlemeye ikna ettim kendimi.
Ya da iki tane diyelim.:)
Üstteki replikten de anlaşıldığı gibi Polis Filmini dayanamayıp izledim bile.
Harikaydı bence.Zaten Onur Ünlü yazıp yönetmişse ve Haluk Bilginer de oynamışsa kötü olması beklenemezdi.
Ancak tabiki beğenmeyenler ve eleştrilenler olmuş ve hatta
Haluk bilginer filme sahip çıkıp,bi takım eleştrilere de şöyle cevap vermiş;

"...bu film Türk sinemasına ayrı bir tür kazandırmıştır. Onur Ünlü özgün bir adamdır ve çok cesur bir adamdır.
Bu filmin değeri eminim daha sonra anlaşılacaktır zaten ne zaman sanatçılar
döneminden farklı ve/ya da ileri bir eser verseler dışlanmaz mı alın işte size günümüzde ki örneği.
Onur daha çok film çekecek, çok güzel filmler çekecek…
Ve ne olursa olsun hepsinde oynamak istiyorum.
Onur’a da bunu söyledim.
Bir rol olması gerekmiyor; figüranlık yapacağım her filminde; sette olacağım,
zorla…
Zorla gireceğim o filme…"


Evet bence de izlemelisiniz ve dahası "Tekvir suresi
"
 

ve son olarak;  

Mayıs ayında olabilecek gelmiş geçmiş belki de en soğuk ve kasvetli cumartesi gününe,çok ama çok üşümemize rağmen,
Çengelköy eşliğindeki güzel sohbet ve filmler için Gökhan'a
ve Jack ki blogu şudur,

(http://tehlikeliaklinitirafi.blogspot.com
 
tekrar teşekkür ederim :)


4 yorum:

gölge dedi ki...

Kimse sevmemişti Polis filmini,ben sevmiştim,neden sevmediklerini de anlayamamıştım. Eleştirmenlerle bile dalga geçer Onur Ünlü,hangi filminde olduğunu hatırlamıyorum yanılmıyorsam "Beş Şehir" deydi."Polis" filminden bahsederler bir sahnesinde. Herşeyi bırakıp filmlerime yöneleyim ben yine.İhmal ettiklerime bakayım
Bu arada blogunu sanırım biraz değiştirmişsin.Güzel olmuş

mlk dedi ki...

:) evet evet hatırladım o sahneyi beş şehir'deydi.Haluk Bilginer var diye aldık ama... diye başlayan cümle.
Bu arada beş şehirde güzeldi ya.ölüm kavramını işleyiş tarzını seviyorum bu adamın :)

blogu da evet ufak tefek değiştiriyorum,teşekkürler ve gölge film eski günlerine geri dönsün istiyoruz :)

gölge dedi ki...

az kaldı dönecek taslaklar hazır,yenilikler olacak,pek yakında,sinema haberleri,sinema dedikoduları,replikler,soundtracklar gibi

mlk dedi ki...

İlginçtir ama hala Akira görünüyo en son gönderilen o.O
İnş.kurtulursun şu akira'nın lanetinden.:)